Home » Kumpulan Kata Mutiara » kumpulan kata mutiara kehidupan Edisi Desember 2014

kumpulan kata mutiara kehidupan Edisi Desember 2014

Saturday, November 29th 2014. | Kumpulan Kata Mutiara

kumpulan kata mutiara kehidupan Edisi Desember 2014, bagi para pembaca yang lagi mencari kata mutiara kehidupan untuk suatu keperluan maupun untuk bacaan sendiri adalah langkah yang benar apabila membuka halaman ini karena di halaman ini menyajikan kumpulan kata mutiara kehidupan pilhan tentunya juga yang bagus bagus.  kata mutiara kehidupan merupakan untaian kata kata yang membentuk 1 kalimat atau beberapa kalimat yang indah dan bermakna tentang kehidupan manusia dan liku likunya, kata mutiara kehidupan seringkali disebut juga kata mutiara hidup dalam keseharian, kata mutiara kehidupan biasanya berarti positip dan bagus untuk diaplikasikan dalam kehidupan kita, namun hendaknya kita sebelum mengaplikasikanya dalam hidup hendaklah kita bandingkan dengan aturan agama, adat, dan hukum, ambilah kata mutiara kehidupan yang sejalan dengan aturan agama, adat dan hukum.

kata mutiara kehidupan

berikut adalah kumpulan kumpulan kata mutiara kehidupan Edisi Desember 2014 atau kata mutiara hidup :

Kehidupan ini tidak menjanjikan kebahagiaan sepanjang masa. Kadang kala manusia diasak dengan pelbagai dugaan dan ujian. Sekiranya lemah, kita akan terus hanyut mengikut kata hati dan tidak berusaha mencari penyelesaian untuk menyelamatkan diri dan keadaan.

Hidup di dunia ini tidak ubah seperti seorang musafir yang sedang bernaung di bawah sebatang pohon yang sebentar kemudian pergi dan meninggalkan pohon tersebut.

Kehidupan itu adalah suatu nikmat bagi orang yang menghargai dan menyedarinya.

Hidup ini bukanlah seperti habuk yang berterbangan oleh angin. Hidup kita bukan tiada maknanya. Setiap kita mempunyai misi yang besar di dunia ini. Setiap kita! Bukan cuma segolongan manusia, atau sekumpulan orang. Selagi kita bernafas, selagi kita tidak ditalkinkan atau dikuburkan hidup kita mempunyai misi.

Ramai orang melalui hidup ini tanpa mengerti betapa pentingnya mereka kepada umat sejagat. Lalu apabila sesuatu musibah menimpa, mereka mengambil jalan untuk memusnahkan diri kerana tidak sanggup menanggung hebatnya dugaan.

Ingatlah tidak ada arang batu yang menjadi intan tanpa melalui tekanan demi tekanan. Hidup yang melalui kesukaran dan dugaan adalah untuk menjadikan kita lebih kuat dan lebih memahami orang lain. Cuma hati yang pernah dilapah yang boleh merasa besarnya erti kasih dan sayang sesama manusia.

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.
Seseorang manusia harus cukukp rendah hati untuk mengakui kesilapannya, cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya.
Dalam hidup, terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia.
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi.Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan.
Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan.
Jangan berputus asa , tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.
Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kamu memerlukan dukungan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat lain yang lebih dari sepantasnya.
Orang mulia menyalahkan dirinya, orang bodoh menyalahkan orang lain.
Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.
Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang disekelilingmu tersenyum. Jalanilah hidupmu sehungga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis.
Sebaik-baik manusia ialah yang diharapkan kebaikannya dan terlindung dari kejahatannya.
Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri menusuk diri dan menyakiti orang lain.
Biarpun jalan itu panjang, kita akan merintisnya perlahan-lahan.
Berfikir sejenak, merenung masa lalu adalah permulaan yang baik untuk bertindak.
Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai.
Saya percaya esok sudah tidak boleh mengubah apa yang berlaku hari ini, tetapi hari ini masih boleh mengubah apa yang akan terjadi pada hari esok.
Hidup memerlukan pengorbanan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan.

 

apabila para pembaca sudah menyimak kumpulan kata mutiara kehidupan Edisi Desember 2014 atau kata mutiara hidup satu persatu coba ada baiknya anda copy paste ke pc anda yang menurut anda sangat berguna untuk kehidupan anda, bagi penggemar bacaan kata kata mutiara dan kata indah mungkin merasa nyaman sekali membaca halaman ini dan jika anda masih penngen membaca Kata mutiara lainnya anada juga bisa mengunjngi halaman lain dari web ini yang bertemakan kata mutiara